one

one

κιοσσές

κιοσσές

Μαρία Παπουτσή

Μαρία Παπουτσή

Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Ελευθερία Φαραντάκη : Υπάρχουν παιδιά που δε θα επιλέγονταν ποτέ, ως σημαιοφόροι...

Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναγνωρίζει τη διαφορετικότητά τους! Τα απορρίπτει!
Προβληματίζεται πως θα τα εντάξει στη σχολική ζωή. Συνήθως εγκαταλείπονται από τους δασκάλους και περιθωριοποιούνται...

Τα θεωρούν τεμπέλικα ή λιγότερο έξυπνα από τα άλλα παιδιά. Οι επιδόσεις τους στο σχολείο στα μαθήματα είναι χαμηλές. Έχουν σχολικές αποτυχίες και βιώνουν την απόρριψη, αισθάνονται ανασφάλεια, φόβο για το αύριο…
Κι όμως, κατατάσσονται στις διάνοιες και θεωρούνται χαρισματικοί. Είναι τα #δυσλεκτικά_παιδιά!

Από το πρώτο τους ξεκίνημα στο δημοτικό, στην τρυφερή αυτή ηλικία, ξεκινά το ψυχολογικό bullying.
Απέναντι τους; συμμαθητές, καθηγητές και γονείς!

Τα πάντα είναι δύσκολα γι αυτά! η ύλη του σχολείου βουνό και οι τεχνικές, οι διαδικασίες και οι μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται δεν μπορούν να τα στηρίξουν. Το σύστημα δεν μπορεί να κάνει κάτι για να τα βοηθήσει. Κάτι λιγότερο δύσκολο και περίπλοκο γι' αυτά.
Καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για να μάθουν κάτι με τον τρόπο που επιβάλλεται κι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη επιβράβευσης για να συνεχίσουν να το κάνουν.

Δεν είναι λίγοι οι διάσημοι με δυσλεξία: #Άλμπερτ_Άινσταϊν #Λεονάρντο_Ντα_Βίντσι #Τόμας_Έντισον #Χανς_Κρίστιαν_Άντερσεν #Γουίνστον_Τσόρτσιλ #Τζο_Λένον #Πάμπλο_Πικάσο #Άγκαθα_Κρίστι #Γουόλτ_Ντίσνεϋ #Στίβεν_Σπίλμπεργκ κ.ά.
Φυσικά όλοι αυτοί, θα απορρίπτονταν ως σημαιοφόροι!

Τι απαντάς σ ένα 10χρονο παιδί όταν σε ρωτάει: «γιατί δεν μπαίνουν στην κλήρωση όλοι οι μαθητές της έκτης; Γιατί μπαίνουν στην κλήρωση μόνο οι καλοί μαθητές; Είναι περισσότερο Έλληνες; Γιατί μόνο αυτοί αξίζουν να σηκώσουν την ελληνική σημαία;»

Ως απάντηση, επισυνάπτω το παρακάτω κείμενο δασκάλου, σε δημοτικό σχολείο:

«Με κλήρωση θα ορίζονται οι σημαιοφόροι σύμφωνα με νέο Π.Δ. και φυσικά άρχισε το ξεσάλωμα από γονείς και εκπαιδευτικούς. Τι «ζήτω η αμορφωσιά» διαβάζω, τι «επιβράβευση στην τεμπελιά»...
Είστε σοβαροί; Για ποιον λόγο ακριβώς μορφώνουμε τα παιδιά μας;
Δεν έχω παιδιά αλλά αν είχα, δε θα τα έστελνα να μορφωθούν για να πάρουν κάποτε τη σημαία! Θα περίμενα κατά κύριο λόγο να γίνουν καλοί άνθρωποι και να αποκτήσουν ηθικές αξίες!
Θέλετε επιβράβευση για αυτό; Χρειάζεται επιβράβευση η επίτευξη της μόρφωσης;
Μόνο η ίδια η ζωή να εύχεστε να τα επιβραβεύσει, όχι η σημαία ή μια θέση απουσιολόγου! Αν πιστεύετε πως εμπλέκεστε σε κάποιο είδος διαγωνισμού με έπαθλο τη σημαία, λυπάμαι αλλά μόνο 1 οικογένεια ανά τάξη θα κερδίσει! Οι υπόλοιποι παρατήστε το, μωρέ!
Όσο για τους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν ως δέλεαρ για τις επιδόσεις των μαθητών τους τη σημαία, θα πρέπει να γνωρίζουν πως έχουν ήδη «χάσει» κάποιους, αν όχι τους περισσότερους μαθητές τους. Να σημειωθεί επίσης πως ο αγώνας για την "απόκτηση" της σημαίας αποτελεί παράγοντα επιπρόσθετου άγχους για τους μαθητές αλλά και απογοήτευσης όταν αυτό δεν επιτυγχάνεται.
Λατρεύω να έχω άριστους μαθητές στην τάξη, με διευκολύνει απίστευτα! Η ελληνική σημαία όμως, κυρίες μου και κύριοι, δεν αποτελεί έπαθλο, ούτε ευκαιρία για κομπασμό!
Τα παιδιά με τις χαμηλότερες επιδόσεις δε σημαίνει ότι είναι τεμπέλικα ή χαζά ούτε οι υψηλές επιδόσεις είναι απαραίτητα δείγμα γνώσεων και χαρακτήρα.
Δεν πρέπει να συγχέουμε την επίδοση στα μαθήματα με την εθνική συνείδηση. Η ελληνική σημαία, το εθνικό σύμβολο, είναι δικαίωμα όλων των μαθητών.
Άλλωστε δεν είδα κανέναν να βγαίνει και να παραπονιέται όταν πολλοί αμόρφωτοι ποδοσφαιριστές έφεραν στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό κύπελλο το 2004 με την ελληνική σημαία πάνω του. Ούτε όταν πολλοί αμόρφωτοι ολυμπιονίκες μας, σηκώνουν ψηλά τη σημαία μας, ούτε βέβαια όταν οι αμόρφωτοι πρόγονοί μας πέθαναν για τη σημαία χωρίς πρώτα να μας στείλουν συνημμένα τα ενδεικτικά τους!»





0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου