one

one

κιοσσές

κιοσσές

Μαρία Παπουτσή

Μαρία Παπουτσή

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2018

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τους πρώτους μήνες του 2019 καταφθάνουν οι πρώτοι συρμοί


Προς ολοκλήρωση βαίνει η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, να ανακοινώνει, ότι τον ερχόμενο Μάρτιο φτάνουν στην πόλη οι πρώτοι 18 από τους συνολικά 31 συρμούς.


Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εντός του 2018 δημοπρατούνται οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό δυτικά.

Μιλώντας σε ημερίδα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ο Γ. Μυλόπουλος τόνισε ότι η προβλεπόμενη ημερομηνία λειτουργίας του συνόλου της γραμμής του Μετρό είναι το τέλος του 2020, εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου που θα τελειώσει στο τέλος του 2023. Με την ολοκλήρωση του έργου, όπως είπε, το ένα τρίτο του πληθυσμού της πόλης θα μετακινείται με το Μετρό.

Πρόσθεσε, σύμφωνα με το Εθνος, ότι την άνοιξη  ολοκληρώνονται τα έργα επιδομής καθώς θα έχουν μπει όλες οι σιδηροτροχιές και το καλοκαίρι ξεκινούν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι συρμοί του μετρό θα διασχίζουν την πόλη από την Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό μέσα σε 20-25 λεπτά.

Σύμφωνα με τον ίδιο την βασική γραμμή του μετρό και την επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να χρησιμοποιούν 310.000 επιβάτες την ημέρα.

Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σηράγγων κατά 100%, οι αρχαιολογικές ανασκαφές βρίσκονται στο 95%, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί κατά 89%, οι αρχιτεκτονικές εργασίες βρίσκονται στο 59%, ενώ έχει κατασκευαστεί το 13% των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.

Από το 2020 θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής, από τη Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου. Η βασική γραμμή αγγίζει τα 9,6 χλμ και η επέκταση προς Καλαμαριά τα 4,8 χλμ.  Συνολικά θα λειτουργήσουν 18 σταθμοί. Ο προϋπολογισμός του έργου για τη βασική γραμμή εκτιμάται σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Γ. Μυλόπουλος  στο 1 δισ. ευρώ και η επέκταση προς Καλαμαριά στα 580 εκατ. ευρώ.  Η ολοκλήρωση του μετρό είναι καθοριστικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αλλάξει το σκηνικό της πόλης και θα γίνει ο βασικός κορμός συγκοινωνίας, τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2023, ο Γ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι καθυστερεί αφενός λόγω του ότι το 2016, όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση βρήκε "το εργοτάξιο στην κατάσταση που ήταν τον 3ο μΧ αιώνα, δηλαδή μόνο αρχαία και 0% έργο" και αφετέρου γιατί ο σταθμός θα είναι δύο σε ένα: "εκτός από ένας υπερσύγχρονος σταθμός θα είναι ένας ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος που θα φιλοξενεί την ιστορία της Θεσσαλονίκης και θα εξελιχθεί σε ένα κορυφαίο σημείο προσέλκυσης τουριστών. Πρόκειται για τον μοναδικό σταθμό στον κόσμο, που θα δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να βλέπει καθημερινά να εξελίσσεται η ιστορία της πόλης από τη ρωμαϊκή στη βυζαντινή περίοδο".





0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου