one

one

κιοσσές

κιοσσές

Μαρία Παπουτσή

Μαρία Παπουτσή

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019

Το υπ. Πολιτισμού ταυτίζεται πλήρως με την Coca-Cola


Την πλήρη ταύτισή του με την Coca - Cola επιβεβαίωσε το υπουργείο Πολιτισμού, απαντώνατας στον πρώην υφυπουργό Κώστα Στρατή σχετικά με την απεικόνιση εθνικών μας μνημίων στη νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας.
Το θέμα έφεραν στην επιφάνεια οι εταιρείες Βίκος, Λουξ και ΕΨΑ προσφέυγοντας  στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας και κάνοντας εξώδικο στο υπουργείο, καθώς «με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφόδρα η οικονομία της χώρας μας».

Σε δήλωση του ο Κώστας Στρατής δηλώνει με σαφήνεια ότι «το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση απεικονίσεων των μνημείων που διαχειρίζεται το κράτος είναι σαφές και ισχυρό», επισημαίνοντας ότι «η απόφαση της 4.7.2019 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει ρητά ότι για τη χρήση κάθε είδους απεικονίσεως μνημείων επί κάθε είδους υλικού φορέα, π.χ. βιβλία, περιοδικά, αφίσες, ετικέτες, λογότυπα κ.ά., απαιτείται άδεια του υπουργείου Πολιτισμού και πληρωμή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προκαταβάλλονται».

Παράλληλα, εξηγεί λεπτομερώς γιατί το υπουργείο αντί να τηρήσει τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία, σπεύδει να ορίσει επιτροπή που θα εξετάσει (ουσιαστικά θα καταργήσει) την Υπουργική Απόφαση της 4ης Ιουλίου. Επισημαίνει, λοιπόν, ότι «η υπουργός Πολιτισμού, αντί να πράξει το αυτονόητο καθήκον της και να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, ψεύδεται ασύστολα και κατασκευάζει δήθεν ‘σφάλματα’ της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, καλώντας μας μάλιστα να σιωπήσουμε για το θέμα. Με τον θρασύτατο αυτό τρόπο, επιχειρεί να συσκοτίσει τις πραγματικές προθέσεις για την ακύρωση της απόφασής μας της 4ης.7.2019 και τον περιορισμό του όρου ‘απεικόνιση’ μόνο στην πιστή και ακριβή αποτύπωση της φυσικής εικόνας των μνημείων, ώστε να μην απαιτείται άδεια του υπουργείου Πολιτισμού και καταβολή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χρήση των πάσης φύσεως τεχνικών και καλλιτεχνικών αποδόσεων για εμπορικούς και διαφημιστικούς σκοπούς. Χαρακτηριστική, εξάλλου, είναι η ταύτιση της ρητορικής της υπουργού με την επιχειρηματολογία κύκλων της εταιρείας ότι η απόφαση της 4ης.7.2019 είναι δήθεν ‘αντίθετη με τον νόμο και το σύνταγμα, καθώς υποβάλλει σε μορφή προληπτικής λογοκρισίας την τέχνη-ελεύθερα σχέδια’».


Η απάντηση του υπουργείου στον Κώστα Στρατή θα μπορούσε να έχει συνταχθεί από το γραφείο Τύπου της Coca - Cola.

Tο υπουργείο κάνει λόγο για «σκίτσο - σύνθεση» στην περίπτωση της απεικόνισης της Κνωσού στα συλλεκτικά μπουκάλια της Coca-Cola και για «ελεύθερη σχεδιαστική σύνθεση - σκίτσο» στην περίπτωση της Αθήνας, όπου στα συλλεκτικά μπουκάλια απεικονίζονται ο Παρθενώνας, το Ηρώδειο kai η Βουλή.

Aναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού:

Ο κύριος Στρατής και η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. ξεχνούν:

    Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία «Coca - Cola Hellas» παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο - σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.
    Το Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία «Coca - Cola Hellas» απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης - σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.
    Η διαφημιστική καμπάνια της «Coca - Cola Hellas» έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ’ αυτό.



Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας  αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου.

Τέλος συμφωνούμε με την αναφορά του κ. Στρατή στη ρήση του Αβραάμ Λίνκολν ότι «μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό» και για αυτό η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Coca-Cola από πλευράς της αναφέρει ότι «η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002 ουδέποτε υπέβαλε σε αδειοδότηση ελεύθερα σχέδια μνημείων, καθώς κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της κατοχυρωμένης από το σύνταγμα ελευθερίας της έκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Επιπρόσθετα, στην Υπουργική Απόφαση της 4ης.7.2019 δεν υπάρχει αναφορά για αναδρομική συμμόρφωση, ούτε ορίζεται τρόπος προσαρμογής της αγοράς στις νέες συνθήκες ή υποχρέωση αδειοδότησης για υλικά που βρίσκονται ήδη στην αγορά. Το ζήτημα αυτό δεν αφορά την Coca-Cola μόνο, αλλά πλήθος προϊόντων που φέρουν ελεύθερα σχέδια εμπνευσμένα από μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι «με αφορμή τη συνεχιζόμενη συκοφαντική ενέργεια των εταιρειών Βίκος, Λουξ και ΕΨΑ που στρέφεται κατά της συλλεκτικής συσκευασίας Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι έλαβε τον Νοέμβριο του 2018 έγγραφη διαβεβαίωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, υπό την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, ότι δεν απαιτείται άδεια για την απεικόνιση της συλλεκτικής φιάλης που υποβλήθηκε προς έλεγχο».

Προσθέτει επίσης ότι «οι εντυπώσεις που δημιουργούνται το τελευταίο διάστημα εις βάρος μας, περί μη τήρησης του νόμου, είναι απολύτως λανθασμένες, καθώς διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα, μειώνουν την αξία των ενεργειών μας και τον ουσιαστικό σκοπό των συλλεκτικών συσκευασιών, που είναι η προβολή της Ελλάδας και η στήριξη του ελληνικού τουρισμού».

Βρείτε τις ομοιότητες...




           

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου