one

one

κιοσσές

κιοσσές

Μαρία Παπουτσή

Μαρία Παπουτσή

Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Tους φλόμωσε στο... ψέμα για να πάρει 400.000.000 ευρώ

Συντάκτης:
Μπάμπης Μιχάλης

Την επόμενη φορά που ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε θα κάνει σε συνεδρίαση του Eurogroup διάλεξη στον Ευκλείδη Τσακαλώτο για την ανάγκη να τηρούνται οι κανόνες, ο Ελληνας υπουργός Οικονομικών και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του έχουν το δικαίωμα να… κατουρηθούν στα γέλια.


Η χώρα του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, που εδώ και χρόνια αρέσκεται σε επιπλήξεις και απειλές κατά των απείθαρχων και διεφθαρμένων εταίρων της, είναι βυθισμένη βαθιά εδώ και δεκαετίες στις απάτες και τις ατιμίες του επιχειρηματικού της κόσμου.

Και φυσικά μόνο για ηθική δεν μπορεί να ομιλεί.

Η τελευταία made in Germany «ματσαράγκα» ήρθε στο φως της δημοσιότητας χθες και αφορά την παραπλάνηση και εξαπάτηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ) από τη Volkswagen.

H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται ότι εξασφάλισε δόλια από την EIB δάνειο 400 εκατ. ευρώ προκειμένου να αναπτύξει τον διαβόητο ντιζελοκινητήρα ΕΑ 183.
Το σκάνδαλο Dieselgate

Ο εν λόγω κινητήρας αποτέλεσε το επίκεντρο του σκανδάλου Dieselgate. Ηταν υπερβολικά ρυπογόνος και η VW προκειμένου να το αποκρύψει ενσωμάτωσε σε αυτόν παράνομα μια συσκευή αναστολής (ή λογισμικό) που παραποιούσε τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων εκπομπών ρύπων εμφανίζοντας τα οχήματά της πεντακάθαρα.

Στον δρόμο όμως τα τελευταία φλόμωναν τους πεζούς με τα επικίνδυνα για την υγεία οξείδια του αζώτου που εξέπεμπαν.

Το 2015 λίγο μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) ξεκίνησε έρευνα για το δάνειο των 400 εκατ. ευρώ που η ΕΙΒ χορήγησε το 2009 στη VW.

To δάνειο αυτό υποτίθεται ότι θα βοηθούσε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου να αναπτύξει έναν κινητήρα λιγότερο ρυπογόνο και συμβατό με τις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων.

Στα συμπεράσματα της έρευνας που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας η OLAF διαπιστώνει ότι υπήρξε εξαπάτηση και δόλος σε βάρος της ΕΙΒ από τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς αυτά γνώριζαν ότι ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να περάσει τα τεστ ρύπων χωρίς το παράνομο λογισμικό.

Η λεπτομέρεια αυτή αποκρύφθηκε επιμελώς παρότι η EIB είχε ζητήσει συγκεκριμένα στοιχεία για τις επιπτώσεις του ΕΑ 183 στο περιβάλλον. Αν η EIB γνώριζε, τότε δεν θα χορηγούσε αυτό το δάνειο.

Σαν να μην έφτανε αυτό, η Volkswagen το 2011 μετά την εκταμίευση του δανείου απέστειλε ενημερωτικό σημείωμα προς την ΕΙΒ κομπορρημονώντας για τις επιτυχίες του πρότζεκτ της στη μείωση των ρύπων.

Η σχετική αναφορά ολοκλήρωσης του έργου που οι Γερμανοί έστειλαν στην τράπεζα ανέφερε συγκεκριμένα:

«Το βασικό αποτέλεσμα, η παραγωγή αξιόπιστων και οικονομικών σε κατανάλωση καυσίμων οχημάτων που να συμμορφώνονται με τη νέα νομοθεσία της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων, επιτεύχθηκε, το πρότζεκτ είναι συμβατό με την πολιτική της τράπεζας για την κλιματική αλλαγή… Το πρότζεκτ υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές. Τα αποτελέσματα είναι πολύ ικανοποιητικά με μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πάνω από 20%, των οξειδίων του αζώτου πάνω από 30% και των εκπομπών σωματιδίων πάνω από 90% για τους ντιζελοκινητήρες»!

 «Βόμβα» SPIEGEL: Volkswagen, Audi, BMW, Porsche και Daimler είχαν φτιάξει καρτέλ


Πριν από περίπου δέκα ημέρες το περιοδικό Spiegel προέβη σε μια αποκάλυψη-βόμβα για ένα καρτέλ που είχαν στήσει πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.


Οι Volkswagen, Audi, BMW, Porsche και Daimler φέρεται ότι εδώ και τουλάχιστον μια εικοσαετία ρύθμιζαν σε μεταξύ τους μυστικές συναντήσεις τεχνικά ζητήματα που αφορούσαν τα οχήματά τους, τιμές, προμήθειες.

Οι μυστικές συνεννοήσεις και συμφωνίες είχαν βασικό στόχο την αποφυγή του μεταξύ τους ανταγωνισμού και τη διατήρηση των υψηλών περιθωρίων κέρδους που απολαμβάνουν εντός και εκτός της Γερμανίας.

Το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού ανέφερε ακόμη ότι οι μυστικές συνεννοήσεις των πέντε αυτοκινητοβιομηχανιών αφορούσαν και θέματα εκπομπής ρύπων.

Αν αυτό επιβεβαιωθεί τελικά, τότε το σκάνδαλο Dieselgate παίρνει αναμφίβολα νέα τροπή. Εκτός της Volkswagen στήνει πλέον στον τοίχο και τις υπόλοιπες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μαζί και το business plan της «βρόμικης» ντιζελοκίνητης αυτοκίνησης πάνω στην οποία επένδυσαν όλες ανεξαιρέτως τα τελευταία χρόνια με τη στήριξη των εγχώριων κυβερνήσεων.

Οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών συναντώνται σήμερα ύστερα από έκκληση της κυβέρνησης Μέρκελ προκειμένου να βρουν λύσεις.

Η ίδια η καγκελάριος όμως δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε αυτήν. Αρκετοί εντάσσουν την κίνησή της στο πλαίσιο της προεκλογικής της στρατηγικής.

Η Μέρκελ κατηγορείται ότι έπειτα από τόσα χρόνια στην κυβέρνηση διαπλέκεται πλέον ασύστολα με τα αφεντικά της γερμανικής βιομηχανίας και είναι υπεύθυνη για την ατελείωτη ροή σκανδάλων.

Χρειάζεται να δείξει ότι ελέγχει τα πράγματα προκειμένου να διατηρήσει τη διψήφια διαφορά που έχει στις δημοσκοπήσεις.

Τα πράγματα όμως είναι πολύ πιο σοβαρά για τη χώρα της.


Τα σκάνδαλα και οι συνεχείς αποκαλύψεις αναδεικνύουν όλο και πιο πολύ το μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίζεται το γερμανικό οικονομικό θαύμα. Και αυτό κάθε άλλο παρά υπόδειγμα για τους υπόλοιπους εταίρους μπορεί πια να θεωρείται.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου